Tuesday 17 December 2013

InfoGajet: Selesaikan Masalah Tersekat di Unlock Pattern pada Peranti Android! (bergambar)


Assalamualaikum WBT. Salam ukhuwah,Salam Sejahtera. (oit jawab salam oi..)


haa..mengenai pic kat atas tuh,,apsal ?

cenggitu le jadiknye bile pattern yg salah dimasukkan berulang-ulang kali kt hp android korang tuh.
leceh le jadiknye bila ko plak xbrapa nak hengat address n password gmail ko tuh..


ok streekk tu de point..
Malam nih aku hengat nak share sikit ilmu baru yg aku dapat dr Masta2 android kat Malaysia nih.
buat korang yg hadapi masalah ni sekarang,atau bakal hadapinya one day nati.
Kalo nak share2 ngn sepupu spapat,mak sedare, atau tokmek ko pun xdek masalah nyer.
Asal niat ko nk share ilmu tu ikhlas keranaNya...


ok let's BEGIN..

#1 Shut Down/Matikan hp korang dulu.

#2 Tekan 3 butang ni SERENTAK
     ON/OFF button+Volume Up+Home Button


tekan serentak!

#3 Tekan sehingga keluar "Recovery Mode" (lihat gambar di bawah)




#4 Pilih "wipe data/factory reset" dengan menggunakan "volume up/down" dan 'select' menggunakan "Home Button" atau "ON/OFF button".

-perlu diingatkan bahawa langkah ini akan memadam semua file yang terdapat dalam hp anda termasuk phonebook,message inbox dan sebagainya.
-file di dalam external SD CARD tidak terpadam.

#5 Tunggu sehingga selesai dan HP anda akan automatik "reboot".

#6 Selesai. HP anda kini boleh digunakan seperti biasa. 

Okeh selesai sudah! Lebih menjimatkan wang ringgit bukan?,daripada ko p hantar kedai..then bila siap uncle tu pun mintak RM50..haa ko nk bayor? (psstt..kawan aku penah kena..)

p/s: Langkah ini hanya untuk peranti android tertentu sahaja. Sekiranya tidak berhasil,boleh contact aku,kalo2 aku bleh tolong..aku tolong.
Aku dah try kat macam2 jenis hp dah..n hasilnya pun Alhamdulillah ,memberangsangkan. Pueh hati den dapat tulom orang..keh2.

Ko pun , kalo rasa entry kali ni bermanfaat..share2 lah dengan rakan2.
ok Salam!

No comments:

Post a Comment